تناسب اندام سلامتی

رژیم غذایی مناسب برای لاغر شدن

رژیم غذایی
نوشته شده توسط Paidar

رژیم غذایی برای کاهش وزن

کاهش وزن و تناسب اندام دغدغه بسیاری از افراد است که سبب میشود از روش های درست و یا نادرستی برای رسیدن به آن اقدام کنند . از رژیم های غذایی گرفته تا برنامه های ورزشی مختلف که گاهی نتیجه مطلوب به همراه دارند و گاهی خیر . درکل می توان گفت که سن، فعالیت متابولیسم و عادات سبک زندگی عواملی هستند که در فرایند کاهش وزن موثر هستند . در این مقاله از وبسایت لبخند ما یکی از رژیم های غذایی پرطرفدار و موثر برای لاغری و کاهش وزن را برای شما کاربران عزیز منتشر کرده ایم .

توجه : درصورتی که بیماری یا مشکل خاصی دارید اکیدا بدون تجویز پزشک از این رژیم غذایی و دیگر رژیم ها استفاده نکنید .

برنامه غذایی برای کاهش وزن

توجه کنید که در هر وعده چند نوع غذا توضیح داده شده است شما باید به صورت دلخواه برای هر وعده یکی از این موارد را انتخاب کنید غذاها با عدد نشان داده شده است مثلا در این برنامه ما دو صبحانه داریم و شما به دلخواه یکی از آن ها را انتخاب و مصرف می کنید.

صبحانه
1- به اندازه ی دو کفه دست نان و یک تکه پنیر به اندازه ی یک قوطی کبریت و یک لیوان شیر کم چرب و یک خیار.
2- نصف تخم مرغ و دو کف دست نان و یک لیوان شیر حتما کم چرب باشد.

ساعت 10 صبح
حتما بیسکویت باید ساقه طلایی باشد سه عدد بیسکویت ساقه طلایی و یک واحد میوه ی فصل و اگر میوه ی شما موز کوچکی باشد یک واحد حساب می شود ولی اگر موز بزرگ باشد دو واحد حساب می شود و باید نصف آن را بخورید تا یک واحد حساب شود.

ناهار
1- یک کاسه ی کوچک سالاد که حتما با آب لیمو یا سرکه یا آب غوره درست شده باشد و شش یا هشت قاشق غذا خوری پلو شوید با شوید زیاد همراه با ماهی آب پز یا ماهی کبابی یا ماهی بخار پز اندازه ی ماهی باید از چهار تا پنج قوطی کبریت بزرگتر نباشد.همچنین میتوانید به جای شوید پلو از سبزی پلو استفاده کنید.
2- نصف سینه ی مرغ با یک لیوان هویچ پخته شده یا یک تکه نان که اندازه آن از یک کف دست بیشتر نباشد با یک کاسه کوچک سالاد که باید حتما با آب لیمو یا سرکه یا آب غوره درست شده باشد.
همچنین به جای نصف سینه مرغ میتوانید از ران کامل مرغ استفاده کنید.

عصر
دو واحد میوه ی فصل (اگر میوه ی شما موز کوچکی باشد یک واحد حساب می شود و باید دو تا از آن را استفاده کنید ولی اگر موز بزرگ باشد دو واحد حساب می شود و یکی کافیست) و سه عدد بیسکویت ساقه طلایی.

شام
1- نان از یک کف دست بیشتر نباشد، یک کاسه ی کوچک ماست، یک لیوان سبزی خوردن، یک لیوان لوبیای یا عدس پخته.
2- به اندازه ی دو کف دست نان، یک سیخ جوجه کباب به همراه یک گوجه فرنگی کباب شده، یک لیوان سبزی خوردن و یک عدد لیمو ترش.
3- یک سیخ کباب کوبیده ی بدون چربی با دو کف دست نان از دو کف دست نان بیشتر نباشد و یک لیوان سبزی خوردن و یک لیمو ترش و یک عدد گوجه ی کباب شده.
4- یک کف دست نان و یک لیوان سبزی خوردن و یک کاسه ی کوچک ماست کم چرب و به اندازه ی یک قوطی کبریت پنیر و یک عدد خیار.

آخر شب
دو لیوان دوغ با یک عدد خرما و یا یک لیوان شیر کم چرب مصرف کنید.

 

مواردی که در کنار این برنامه غذایی میتوانید از آن استفاده کنید: (فقط در طول روز)
همیشه به یاد داشته باشید که حتما باید در هر هفته دوبار ماهی مصرف شود.
در طول روز کمتر استراحت کنید و بیشتر به فعالیت بیفزاید.
یک خرما تهیه کنید و روزانه دو عدد از آن را بخورید، همیشه به یاد داشته باشید قبل از هر غذا آب بنوشید.
در طول روز دو با هر بار نیم ساعت پیاده روی خیلی تند مانند نیم دو انجام دهید.
در طول روز هر قدر خیار، گوجه و کاهو مصرف کنید اشکال ندارد.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری

شما می توانید نتایج خود را در رابطه با استفاده از این رژیم غذایی کاهش وزن در بخش نظرات همین مطلب با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

پیام بگذارید